Andre afsnit: Sygdom i familien Stoffer Grønland tur/retur Lyt til Naboen Forside
 Min rejse til Tyrkiet.
Det var om morgenen den 02-10-98.Det første jeg tænkte, da jeg vågnede var: "Hurra i dag skal vi af sted til Tyrkiet, Marmaris. Vi kommer hjem den 9-10-98.Vi skal flyve kl.18.00 og kommer til hotellet kl.03.45.Vi skal bo på hotel Fidan, der er swimmingpool og det ligger tæt på stranden. Nå, jeg må hellere få pakket det sidste til turen. "Det var rigtig skægt, og det var første gang jeg fløj. Jeg glædede mig meget. Tiden fløj af sted, det var fordi, der skete noget særligt, for når det bare er en almindelig dag snegler tiden sig af sted. På vej til lufthavnen kørte vi forbi Blåhøj hvor jeg har noget familie, så var vi på en kort visit. Så kom vi til krydset hvor vejen delte sig i to. Til højre var Legoland, til venstre hvor den gik til lufthavnen. Så sagde far, altså for at drille," Vil i med til Legoland", svaret var enigt "NEJ". Endelig var vi i lufthavnen. Øv, flyet var et kvarter forsinket. Så kom flyet endelig, det var også på tide. Jeg skyndte mig at finde en vinduesplads. Så rullede vi ud ad starts-banen, så holdt flyet stille leg pludselig larmede flyets motorer helt vildt. Jeg blev presset tilbage i sædet, og så drønede flyet af sted . Vi skulle drikke en juice,så vi ikke fik propper i ørene. Så kom der en Stewardesse forbi med maden. Jeg fik en børnemenu, der var frikadeller, kartoffelsalat,r adiser og en chokolade. Mig, Anna og Karoline fik et engangs-kamera. Mor fik et flot sæt undertøj. Jeg kiggede ud af vinduet og opdagede, at vi fløj over skyerne. Vi var inde og se cockpittet, hvor piloten sidder og styrer flyet. Så kunne vi se de blå lys på landingsbanen.

Man kunne virkelig mærke forskel. Det var klokken 3 om natten.
Tænk der var 20 grader og i Danmark nok kun mellem 5-10 grader.
Så skulle vi over og hente vores tasker, vi skulle med bussen over til vores hotel. Men det var et af de sidste hoteller så vi skulle vente en del tid. Da vi kom hen til hotellet var det i seng lige med det samme, det var så varmt, at vi skulle ligge med et lagen som dyne.

Næste morgen var det et skønt vejr. Far skulle over og købe kildevand , fordi der er bakterier i det vand der kommer ud af hanerne. Vi skulle ud og se på byen den dag. Hvor end vi kom hen, kom de ud fra butikkerne og sagde: "Kom og køb, kom og køb". Det skete vi købte noget. Man kan prutte om priserne. alt slikket der nede var noget sukkerstads. Anden dag var vi ude og sejle. Vi sejlede på azurblåt vand i 4 timer. Ellers lavede vi ikke noget specielt.

Hjemturen gik fint.
Det var dejligt at komme hjem i ens egen seng.
Som de gamle sagde:"NORD, SYD, ØST, VEST - UDE GODT, MEN HJEMME BEDST"

Forfatter: Miriam Sortberg (6.b)